Hai All!!

Nak bace ke tak??

Askum semua para pembaca!! Selepas baca karya2 saya tolonglah komen, saya juga hendak tahu bagaimana reaksi anda. suka(n_n) atau tak suka(-_-).. kalu ada apa2 kesalahan, saya akan cuba baikinya... harap maklum...


Cheun-nai aka Ain

Sabtu, 30 Oktober 2010

Aku dan makcik pembersih tandas

Hai semua, korang nak tahu, ni citer betul tau. Masa tu Ain ada dekat airport sri lanka, perjalanan nak balik ke saudi arabia semula. Dari malaysia. So.. ain saje jer nak buat citer ni, kalu sapa yg tergerak hati nak baca. Ain alu-alukan. Hihi.. tata..

^*^*^

Bandarayaneka International Airport, Colombo, Sri Lanka.

Aku memegang perutku yang terasa memulas. Aduh.. macam mana ni.

“Aini, jom teman akak gi tandas jap.” Kataku. “Hah? Wakpe(kenapa) aini nya.” Kata adikku seperti merungut.

“Cepatlah. Dok tahan doh ni.” Gesaku. “Okaylah.” Kata adikku mengalah.

Kami berdua berjalan menuju ketandas. Sebenarnya kami tak tahu jalan hendak ketandas tapi kami hanya mengikuti signboard sahaja.

Apabila kami berdua sampai ketandas. Aku terus masuk kedalam.

Kelihatan seorang makcik sedang mengemop lantai. Tiba2 dia berpaling kearahku. Aku tersentak.

“Aperende aperende aperende.” Kata makcik itu dalam bahasa tamil. Aku yang sorang ni lansung tak faham satu habuk.

Aku tidak mengendahkan makcik itu. Aku terus meluru masuk kedalam tandas.

Selepas selesai membuang sisa dari perutku itu. Aku keluar. Kelihatan makcik itu masih ada didalam tandas. Dia pun membebel lagi.

Aku tidak faham. Apebendalah makcik ni cakap.. tiba2 dia menunjukkan air yang mengalir. Aku cuba mengimbas, kenapa dia tunjuk air tu?

Aha! Ooo.. baru aku paham kenapa, rupanya dia kata jangan basuh dekat bawah, mungkin dia asyik kena mopkan lantai tu. So.. that’s why dia tak bagi basuh kat bawah..

Aku hanya menggeleng. Makcik ni, lain kali belajarlah bahasa inggeris. Adooi..

Aku pun keluar dari tandas itu.

**

Ha.. itulah kisahnya.. soriylah kalu pendek. Sebenarnya ain adalah jugak ubah2. Hihi.. byebye.. semua.. teruskan membaca karya saya yg lain..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan