Hai All!!

Nak bace ke tak??

Askum semua para pembaca!! Selepas baca karya2 saya tolonglah komen, saya juga hendak tahu bagaimana reaksi anda. suka(n_n) atau tak suka(-_-).. kalu ada apa2 kesalahan, saya akan cuba baikinya... harap maklum...


Cheun-nai aka Ain

Khamis, 5 Ogos 2010

Cerpen:Lagu Lagi!

Kring...kring... loceng berbunyi menandakan waktu pulang sudah tiba.

“Azri, van datang tak lagi?” tanyaku sambil menuruni anak tangga dengan berhati-hati, takut terjatuh.

“Belum agi. Alia mana?” tanya Azri sambil memandangku.

“Tu... kat atas tu ha...” kataku sambil mendongak keatas. Kelihatan Alia, Fatmah dan Reema sedang menuruni tangga.

Aku pun hanya berlalu pergi.

Tiba-tiba ada seseorang menyapaku. Aku pun berpaling, kelihatan Teacher Ecel atau nama panjangnya Maricel sedang tersenyum kearahku.

“Where is your brothers?” tanya Teacher Ecel sambil memandangku. “I don’t know. Maybe there.” Jawabku sambil menunjukkan pintu pagar yang terbuka itu.

“Your brothers is there?” tanya Teacher Ecel sekali lagi. Aku pun hanya menganggukkan kepala sahaja.

Aku pun tersenyum memandang cikgu itu. Teacher Ecel pun membalas senyuman ku.

Aku pun berjalan menuju ke pagar sekolah. Hmm... van belum mari lagi, baik aku duduk disini sajalah. Bisik hati kecilku. Aku pun duduk di tepi pondok pengawal itu.

Tidak lama kemudian, Azri pun datang dari luar pagar. Entah bila dia keluar tak tahu. “Aku pun bertanya sekali lagi “Van datang tak lagi?”

“Datang dah.” Jawabnya.

Aku pun berjalan menuju kearah Alia.

“Alia!” Alia pun melihatku yang sedang berjalan kemari.

“Van datang dah ke?” tanya Alia.

“Ooo... lah, jomlah dari tadi kita duk panggil awak, tapi awak tak dengar. Karang kita tarik jugak tudung awak tukan.” Jawabku sambil menarik tangan Alia yang sedang terpinga-pinga itu.

Kami berdua pun masuk kedalam kereta jenis produk Amerika itu.

Ooo... terlupa pula hendak beritahu, nama saya Ain Mursyida. Saya sekarang bersekolah di Al-Tawhid International School atau nama pendeknya A.T.I.S, Saudi Arabia.

**

Aku dan Alia dari tadi asyik berborak-borak. Kita orang berborak pasal apa pun aku dah tak ingat dah hihihi...

Tiba-tiba kedengaran lagu Pakistan di corong radio, adehh... kuat giler... pakcik ni pasang lagu Pakistan. Tak faham satu habuk pulak tu. Buat orang Malaysia la...

Semua yang ada dalam van tu semua orang Malaysia, tak ada pun orang yang berbangsa lain. Jadi setiap hari pasti kita orang akan merungut. Kenapalah pakcik ni pasang kuat sangat radio? Kenapalah tak ada driver orang Malaysia kat dunia Arab ni? Kenapa ni? Kenapa tu? Haa... macam-macam lah kita orang rungutkan,

Lebih-lebih lagi aku... hihihi...

Aku ni memang suka merungut sedikit, dan kalu Alia lebih suka dengan stayle dia yang angguk-angguk, geleng-geleng tu...

Entah apa keturunanlah, asyik angguk pastu geleng, angguk pastu geleng, pelik-pelik...

“Eeh... Alia, karang aku campak jugak beg ni dekat muka pakcik tu karang haa...” kata ku sambil mencuit sedikit beg yang Alia pegang itu. Alia pun ketawa, aku jurut ketawa.

Sepanjang perjalanan dalam van tu, aku asyik ketawa aja dengan si Alia tu atau nama panjangnya Nur Alia Riza...

**

Oky... finish, semua nak tahu ni cite betul tau. Ain Mursyida tu saya lah dan Alia tu kawan saya...^_^!!! Okylah bubye guyss.... SALAM!!!...

(Kepada Alia: Alia citer ni saya ubah-ubah sikit. sepatutnyakan kalu kat skolah kan tak ada loceng kan?? biasalah sekolah koboi eehh... silap skolah rumah ha... okay salam!!!!!!)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan